A Kodályhub cookie-kat (sütiket) használ az oldal alapvető működése érdekében. Az oldal használatával kijelenti, hogy az Adatkezelési Tájékoztatót, valamint a Általános Szerződési Feltételeket elolvasta, és ezekkel egyetért.

MENÜ
Slide background

Bármilyen eszközön.

Bárhol.

Elemezve.

Az összes anyagunk egy érintésnyire.

MOBILESZKÖZÖKRE OPTIMALIZÁLVA

Tanítási segédanyagok százai várnak

FEDEZD FEL ZENEGYŰJTEMÉNYÜNK!

Slide background

Regisztráció

Légy tagja a Kodályhub elkötelezett, aktív közösségnek

Csatlakozz közösségünkhöz!

A zeneoktatás innovatív módszereinek kidolgozására létrejött Kodály HUB lett az első magyar vezetésű felsőoktatási Erasmus-projekt, amely „Jó Gyakorlat” és „Sikertörténet” minősítést is nyert. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem irányításával, rangos skót és holland társintézmények együttműködésével megvalósult kezdeményezésre egyre több országban figyelnek fel.

Nemrég zárult le az az európai uniós, Erasmus+ Stratégiai Partnerségi projekt a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem vezetésével, együttműködésben a Skót, illetve a Hágai Királyi Zeneakadémiákkal, amelynek eredménye a Kodály HUB elnevezésű ingyenes, online zenepedagógiai tudásközpont.

A kodalyhub.com címen mintegy fél éve elérhető angol nyelvű verzió az ének-zene tanárokat segíti, hogy minél élményszerűbb, a kodályi elveken alapuló órákat tarthassanak. Így érhető el, hogy az énekórákat megszeressék a gyerekek, és minél jobban érvényesülhessen a zene személyiségfejlesztő hatása.

A 2016-ban elindult projekt a záráskor kimagasló, 90 százalékos értékelést kapott, emellett pedig „Jó gyakorlat” (Good Practice) és „Sikertörténet” (Success Story) minősítésben is részesült a pályázatokat kezelő Tempus Közalapítvány hivatalos értesítése alapján. Utóbbiakat olyan projektek kaphatják, amelyek innovatív megoldásokat hoznak a szektorukba, és a projektben tett vállalások kiváló minőségben teljesülnek. Ritkaság, hogy egy kezdeményezés e területen ilyen eredményt ér el.

 

A Kodály HUB tudásközpont egyrészt kereshető zenei adatbázis, amelyben a tanár például az adott korosztályhoz, pedagógiai célhoz, ünnepkörhöz, vagy egyéb szempontok szerint választhat dalokat és hozzá az élményszerű tanítást segítő énekes játékot. Emellett a legmodernebb – többek között az MTA szakmódszertani kutatásainak eredményeit hasznosító –, az óvodaitól a felsőoktatásiig ívelő módszertani anyagokhoz, filmekhez férhet hozzá a felhasználó a világ bármely pontjáról.

Kiemelt cél a kodályi elvek szerint tanítók összefogása és közösséggé emelése: a csatlakozók egymással is felvehetik a kapcsolatot amellett, hogy folyamatosan értesülnek a fontosabb hírekről, eseményekről egy integrált naptár segítségével. A közösség fejlődése egy látványos térképen követhető.

A Kodály HUB angol nyelvű verziója után nemrég a magyar változat is elérhetővé vált a kodalyhub.hu címen.

A két és fél éves projekt három ország összesen hat, a kodályi elveket gyakorló partnerintézményét fogta össze: a fent említett akadémiák mellett a Skót és a Holland Nemzeti Ifjúsági Kórusok, valamint a Kodály Intézet budapesti mintaiskolája, a Kós Károly Általános Iskola vett részt benne. A projekt szakmai vezetője Nemes László Norbert, a Kodály Intézet igazgatója volt.

A regisztrált felhasználóknak lehetőségük van saját országuk zenei anyagának, saját tanítási tapasztalataiknak a megosztására a világgal: a feltöltött dalokat és módszertani megoldásokat a Zeneakadémia Kodály Intézete ellenőrzi. Az aktív felhasználók eddig több mint ötven országból érkeztek, számuk mára meghaladja a kétezret, a legtöbb felhasználó skót vagy holland, de több száz tanár, zenész csatlakozott már az Egyesült Államokból, Ausztráliából, Írországból, Portugáliából, Belgiumból, Kínából, de még Szingapúrból, a Fülöp-szigetekről és Suriname-ból is.  A közel ezer feltöltött zenei anyag közül a legtöbb angol, magyar és holland nyelvű, de mellettük találunk például lengyel, görög, héber és kínai dalokat is.

A visszajelzések szerint a Kodály HUB-ot már nyelvtanárok is használják, hiszen a gyerekek nyelvtanítását is segítik az idegen nyelven hozzáférhető gyermekdalok.

A projekt részeként felsőfokú tanárképzési tanmenet is készült, amely az új szemlélettel oktató pedagógusok képzését segíti elő.

(forrás: lfze.hu)